Description

Przeszczepy organów ratują życie i przywracają ciężko chorych ludzi społeczeństwu. W Polsce wokół tej metody leczenia narosło jednak mnóstwo mitów, fałszywych przekonań i błędnych teorii. Uprzedzenia utrudniają rozwój transplantologii. Z niewiedzą można jednak walczyć. „Drugie życie” to kampania edukacyjno-promocyjna, której celem jest rozpowszechnianie wiedzy o transplantologii i zmiana postaw wobec tej nowoczesnej metody leczenia.

Kampania „Drugie życie” skierowana do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Jej skuteczność wzmacnia bezpośrednie zaangażowanie w akcję młodych ludzi. To oni planują i organizują wszystkie działania w swojej szkole i poza nią. Co ważne, zabierają swoją wiedzę i opinie do własnych środowisk. Kontynuują dyskusję na temat przeszczepów z członkami rodzin, przyjaciółmi i w wielu innych grupach, w których na co dzień funkcjonują. Nie ma jednej kampanii „Drugie życie”. Jest ich ponad 100 tysięcy. Tyle, ilu uczniów do dziś się w nią zaangażowało.

Kampania ruszyła w styczniu 2009 roku. W czterech pierwszych edycjach akcji (2009-2012) wzięło udział niemal 300 szkół z czterech województw (wielkopolskiego, małopolskiego, warmińsko-mazurskiego i lubuskiego). Działaniami objęliśmy ponad 100 tys. osób, a uczniowie rozdali 300 tys. oświadczeń woli.

W 2011 roku kampania „Drugie życie” została włączona do programu „Partnerstwo dla Transplantacji” uruchomionego z inicjatywy Ministerstwa Zdrowia. Nasz projekt cieszy się ogromnym zainteresowaniem – poszczególnym edycjom patronowali m.in. wojewodowie, marszałkowie województw, kuratorzy oświaty oraz media.

Więcej informacji:

www.drugiezycie.org

www.facebook.com/drugiezycie

Podsumowanie kampanii „Drugie życie” w roku szkolnym 2011/2012

Podsumowanie kampanii „Drugie życie” w roku szkolnym 2010/2011

Podsumowanie kampanii „Drugie życie” w roku szkolnym 2009/2010